tisdag 4 augusti 2009

Den gäckande solen

Igår hade jag hoppats på regn och blåst, ja rentav hagel. Kanske hade det då känts lite lättsammare för de stackars satar som gick tillbaka till jobbet efter den regnigaste semestern i mannaminne. Jag vågar knappt berätta för Mats om hur härligt vi har haft det utomhus den här veckan. Det blir som att strö salt i såren. Samtidigt är det förhoppningsvis som lillasyster säger - att det är roligare att gå till jobbet om det är fint väder också. Är det så? Vad säger ni som jobbar?

4 kommentarer:

Elina sa...

På hemtjänsten är det både och. När man är ute och cyklar mellan husen är det härligt med sol, men det är mindre kul när alla lägenheter är uppvärmda till 30 grader... Men nu har jag ju bara två pass kvar, så vädret får vara precis som det vill!

Mor sa...

Jag tycker alltid att det är bäst när solen skiner, även om det inte är så varmt, att cykla till jobbet på sommarmorgnarna i solsken är ljuvligt! Kram!

Anonym sa...

visst irriterar det lite. Att inte få ligga på stranden när det är så fint ute. Men nej, jag håller ändå med Elina - hellre jobba i fint väder än fult. Och jag får dessutom vara ute en hel del so its all good.. /Tora

Anonym sa...

shit! Ina vi skickade nästan samtidigt.. kolla klockslaget under våra kommentarer haha tora