lördag 15 augusti 2009

frizz


Mitt hår och jag har haft en problematisk relation en längre tid. Mellanlängd på utväxt utan uppklippningar är ingen rolig frisyr och det har blivit tofs-knut-tofs-knut-knut-tofs-fläta-tofs-knut-fläta-knut dag in och dag ut. Igår kom jag så äntligen iväg till frisören och se hur glamorös jag blev. Odin kände knappt igen mig. Idag har jag inga lockar kvar men kan åtminstone ha utsläppt utan att börja gråta. Jag måste vara en mardrömskund. Ofta har jag med mig en bild på någon modell som har tre gånger så långt hår som jag och fem gånger så tjockt och så säger jag "något sånt här hade jag tänkt mig". Som om hon vore en trollkarl.
Under tiden jag blev klippt så passade Elina Odin. På bilden ser ni den bittra besvikna barnvakten. Odin sov från det att jag for till det att jag kom hem.

2 kommentarer:

Elina sa...

JASÅ, mina bilder dög inte??!? Sista gången jag tog kort på dig... Men fin i håret blev du i alla fall. Haha, bitter var jag minsann!

jonna sa...

haha! kul med bilderna du har med dig.. och du blev fin i håret! odín verkar alltid sova när mostrarna barnvaktar.