tisdag 18 augusti 2009

Hoppla

Igår kväll var vi nära att åka till Borlänge för att köpa en begagnad sulky för tusen kronor. Lättlurad Kalle koskit. Efter en snabb koll på internet (heja pricerunner!) fann jag att man kunde få en ny för 1095 inklusive frakt. Sagt och gjort. Nu kommer Odin att få en sprillans ny brun sulky på sin första födelsedag på fredag. Och nej, han ska inte börja en tidig karriär som travkusk, en sulky är en lättare typ av sittvagn som enligt säljarens utsaga går att fälla ihop med en hand (det återstår dock att se).

5 kommentarer:

Elina sa...

Så det blev den bruna? Den var väldigt fin :) Han kommer trivas som fisken i vattnet i den!

Jonna sa...

härligt! ser fram emot gemensamma prom.

Linda & Leo sa...

Kan du skicka mig länk, måste ha en innan Frankrikeresan.
/Tacksam Linda

Mor sa...

Då kanske tom jag kan lära mig att fälla ihop den! liggvagnarna nu för tiden är ju tekniska vidunder och omöjlig att fälla ihop för en som har sin "tekniska" tumme mitt i handen! Övriga tummar med för den delen! Kram!

Fridah sa...

HAHAHAHA, lättlurad Kalle koskit!När hörde man det sist? Åh, det ska jag börja använda. Gud vad kul, det där gjorde min kväll.