tisdag 25 augusti 2009

Jag & Gänget

Fråga inte hur telefonsamtalet gick. Okej, fråga då! Det gick inte alls. Jag ringde inte. Jag fegade ur, mailade istället och bad om en tid. Det är bättre att prata mellan fyra ögon. Jag gillar inte att prata med folk jag känner dåligt i telefon. Chefen har redan svarat och han skulle återkomma med en tid, just nu var det lite körigt som brukligt är vid terminsstart.

Jag och mitt sköna gäng (Doris & Odin) har varit ute på en skön sensommarpromenad idag, vi strosade omkring lite planlöst i över en timme, pallade hallon och gungade. Var in på hemköp och köpte fiskpinnar med den-där-märkningen-som-säger-att-det-är-okej-att-äta-den. Odin ska få äta fiskpinnar själv idag, det tror jag han kommer att gilla.

Vår vägg-i-vägg-granne är en ung kille som går på hockeygymnasiet, han är så trevlig och hälsar jämt. Idag kom han och en kompis och gick om oss och då vände han sig till och med om och hejade. Det måste vara ännu ett ålderstecken att jag blir så glad när en ungdom vill känna mig.

4 kommentarer:

Elina sa...

Det är klart han vill känna igen en snygg tjej som du!

Promenaden lät mysigt. Själv har jag picknickat och lekt lekar. Snart blire fest!

andreas sa...

ja det är lite jobbigt att börja jobba när man varit hemma så länge men man har ju fortfarande sina/sin älskling kvar och glädjen man möts av när man kommer hem ifrån jobbet oftast är ju obetalbar.kram

andreas sa...

(oftast) skulle vara inom parantes.

jonna sa...

Tänk vilka fina mysiga kommentarer vi får från våra syskon! Det är värdefullt. Jag blir också glad när han jämt hejar, haha!