måndag 24 augusti 2009

Jag ska

Jag ska styra upp den här dagen. Kamma mig och klä på mig. Torka av allt kladd och smul på bordet. Jag ska gå ner i tvättstugan. Ska gå till apoteket. Ska ta reda på mattan och kläderna med kräk på som hänger på balkongen. Jag ska bädda sängen. Jag ska bara sova lite först. Odin vaknade 3.20 imorse och röjde runt i en timme innan han, med hjälp av en flaska välling, somnade om och sov till kvart i sex. Nyss uptäckte jag att det mörka under ögonen inte är gammalt smink utan bara trötthet. Därför vore jag en idiot ocm jag inte lät allt vänta och gick och la mig nu när Odin somnat. Inte sant?

3 kommentarer:

jonna sa...

ja verkligen! ta din välbehövliga sömn både för hälsa och skönhet :)

Elina sa...

JA, ta varje chans du får! BASTA!

mor sa...

Tänk att det skulle ta ett år för att förstå att det är det enda raka! att sova när han sover annars kommer du ALDRIG att orka med det andra heller....Kram