måndag 3 augusti 2009

Nightcap

Årets "proj- ekt: utrotning" har inletts. Jag har efter ett tips satt tändstickor i blom- krukorna (med svavlet ner) och igår kväll fick sig bananflugorna en sängfösare (bestående av vatten, honung, vinäger och en skvätt diskmedel), de som vill ta sig en klunk av den doftande drycken dör drunkningdöden. Det är grymt, jag vet, men när det kommer till dessa irriterande små flugor är jag skoningslös. Visste ni att Bananflugan tekniskt sett blev det första djuret i rymden? Amerikanarna sköt upp bananflugor i rakter år 1946. Kunde de inte ha skickat upp allihop och låtit dem stanna där?

1 kommentar:

Elina sa...

Haha, vilken fakta du hittat! Jag antar att du kom över det när du sökte efter tips att döda dem? Förstår dig till fullo i alla fall, jag hatar kryyyyyp!