måndag 21 september 2009

Bästa bloggarna i Sverige?

Sitter med en kaffe och ett par rutor apelsincrisp (förlåt att jag snor din choklad Mats, men du vet väl att du måste gömma den om inte jag ska äta upp den). Kollar in de nominerade i Vecko revyn blog awards och med risk för att låta bitter - är detta det bästa Sverige har i bloggväg? Några av de nominerade är välförtjänta men många är sammasamma, blondiner som skriver om ytligheter och shopping. Att detta är bloggare som VR:s läsare förväntas följa begränsar så klart urvalet. Sen läste jag att Alex Schulman blivit nominerad men eftersom han inte ville låta sig intervjuas av TV400 så drog de tillbaka nomineringen. Det säger ju en del om priset. Men vem är jag att ha en åsikt? Jag tjänar inte ens pengar på min blogg.

2 kommentarer:

Jonna sa...

mm, ja, de flesta av de där modebloggarna är väl inte ens blondiner? fördomsfullt, malin :) både bella och kenza är väl brunetter. haha. jaja. nej, jag håller med, det är mycket skit.

Slans sa...

Håller med! Dock verkar det väldigt skönt att tjäna pengar på en blogg där man inte behöver anstränga sig så mycket på innehållet (vissa mindre än andra i och för sig). Soft extraknäck.