lördag 5 september 2009

Bon appétit

Min stund är kommen. Jag har jäktat som en skållad råtta hela förmidd- agen, handlat, städat, räddat en fjäril som förirrat sig in i trapphuset och bytt bajsblöjor (Mats är i Falun med en kompis och tittar på en jakt-gps). Nu sover knodden och jag sitter med ett glas kaffe och en lördagssnus och hämtar igen mig lite innan jag måste fortsätta med dagens sysslor. Odins farmor och faster Mi kommer på middag ikväll. De ska skämmas bort med trerätters. Det är de verkligen värda så ofta som de lagar mat till oss. Till förrätt blir det kräfttoast, till varmrätt blir det kyckling i ugn toppat med knaperstekt bacon, persilja, ost och en sås av creme fraiche, soya, hönsbuljong och dijonsenap. Som kronan på verket ska jag för första gången göra en chokladpaj. Receptet hittade jag i en gammal Lantliv och är den bara hälften så god som den ser ut så kommer det att bli succé.

5 kommentarer:

andreas sa...

det blev säkert succe kram

Elina sa...

lät gottgottgott! du är duktig i köket! lördagssnus minsann? har du köpt en egen dosa nu? oj oj oj! ;)

Frida sa...

Ha ha, jag vet, det är skamligt. Men ja, jag behöver mycket sömn helt enkelt.. och efter att ha läst om din småbarns period utan sömn, så väntar jag nog helst några år till innan bebis :)

Men jag ska ta och prova den där woken i morgon! tack så mycket för receptet!
kram!

Anonym sa...

åh vilken middag. får skryta med en riktigt bra köttfärslasagne i helgen. och sen finns det en hel massa kul historier kring den.påminn mig and i tell you face- to- face when we meet puss/Tora

Jonna sa...

oh my! jag är imponerad. du är så duktig i köket! hjälp mig att tänka ut en god, enkel, förberedelsebar, lite lyxig middag till 14 pers den 17 oktober?