måndag 28 september 2009

Klistra ner

Hemköps klistra ner priset-kampanj måste vara den sämsta reklamidén hittills. Varför inte bara sänka priset från början? Varför tvinga kunderna till denna förnedring? Klippa och klistra gjorde man på lekis. Det var längesedan jag tyckte det var spännande att fästa klistermärken. Jag hörde en butiksanställd stå och föklarara för en darrhänt pensionär hur detta dumma spektakel går till. Jag misstänker att när gubbstackarn väl hittat klistermärkerna (om de inte var slut) så kunde han ändå inte läsa texten på dem eftersom han glömt förstoringsglaset hemma och kassörskan fick ha pysselstund i kassan, medan kön av stressade kunder ringlade ända bort till knäckebrödet.

3 kommentarer:

Elina sa...

Håller helt med. Jag fattar inte grejen! Får man välja fritt vilka varor man vill ha rabatt på? Och välja 5 eller 10 kr? På en grej eller flera? Skitsak!

Jonna sa...

Jag håller också med... och som sagt, bökigt !!!!

andreas sa...

håller oxå med dåligt hemköp.