lördag 19 september 2009

Loppisblogg

Den här bloggen har en smärre identitetskris. Först var det mest en mamma-bebis-blogg, sen fick jag för mig att jag hade en matblogg och nu är det plötsligt en loppisblogg. Men det är det som är så bra med den här sidan - den är MIN och jag gör precis som jag vill. Idag har vi varit på loppis igen och fynden lät inte vänta på sig.

Jag köpte en piedestal. Kanske den mest praktiska möbel man kan ha när man har en ettåring i hemmet. Not. Mamma, har ni plats för den här med så länge?

Jag stod och fingrade på denna söta psalmbok när försäljaren sa:

- Ta den! Var så god.

- Va?

- Du får den. Jag kan inte släpa hem allt igen.

Det är vad jag kallar ett bra pris och den guldförgyllda boken kommer att göra sig fint i ett stilleben.

En oemotståndligt söt skål i grönt pressglas. En fin skål förgyller godisätandet.

Äntligen! Ända sedan jag var i Köpenhamn har jag velat ha en kaffekvarn. Jag tyckte det var så charmigt när Maja och hennes pojkvän malde kaffebönor i en äkta gammal vevkvarn. Det var långt innan vi fick bebisar och jag betvivlar att de mal för hand nu och jag vet att jag inte kommer att göra det, men den pryder sin plats ändå.

3 kommentarer:

Elina sa...

WOW! Var i sjutton hittade du denna loppis? Jag kan ha pidestalen här hos mig! Jättefina grejer!

Odins häst var också jättefin, och han lika söt som alltid. Och symaskinsbordet kommer bli skitsnyggt! Du har sån bra smak sis!

PUSS!

Jonna sa...

men oj vad fina grejor! jag skulle gärna ha haft allting hemma! du är som sagt väldigt duktig med ett skarpt öga för vackra ting! och odin på hästen är sötare än socker!

andreas sa...

bara inte min julklapp inhandlas på loppis.kram