tisdag 6 oktober 2009

351

( Foto av Elina)

351 nyframkallade foton anlände idag med brevbäraren som alltid springer. Jag tillhör det utdöende (?) släktet som fortfarande vill kunna hålla kort i handen och sätta in dem i album bredvid en käck text. Det är ett tidskrävande arbete men det är det värt. När jag blir gammal vill jag kunna sitta och bläddra i mina album med en skrynklig näsduk i min rynkiga hand. Torka en tår, snyta mig ljudligt och ropa:

-Mats din sölpelle! Blir det nå kaffe nån gång?

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag framkallar också kort, fick förklara för tonåringarna här i typ en kvart hur man gör, dom ba´:
"VA? Får man hem dom i brevlådan typ. COOLT."
Då blev jag lite rädd för kortens framtid. För fotoalbumens framtid.

Elina sa...

Om några dagar kommer mina kort! Det är så kul! Kul att du visar mina kort :)

jonna sa...

Jag ska också göra det snart! Ser även fram emot att se dina foton, framkallade och fina !

Sofia sa...

jag fick inspiration att göra de med så jag har oxå framkallat fick dessutom 100 kort gratis!! igen verkar inte spela någon roll att man utnytjat de erbjudandet förut :)

andreas sa...

och det är så roligt att titta i albumena även om jag inte är med lika ofta som förut.kram