tisdag 27 oktober 2009

Allas unika handstil

Kolla in lillasysters matsedel och min - jämför skriften (inte tisdag och onsdag för dem har nog pojkvännen skrivit)! Jag fullkomligt älskar Jonnas spretiga handstil, den har inte förändrats på de senaste femton åren. Handstilen säger mycket om en person och i det här falllet är det väldigt tydligt vem som växt upp med dator och vem som inte gjort det. Det är också väldigt tydligt vem som är hemma hela dagarna (och har tid att rita små utsmyckningar på sin matsedel).

8 kommentarer:

Elina sa...

Jag får mest ångest för att maträtterna är så ambitiösa!

Vi har vår i huvudet den här veckan:
Mån: Kräftstjärtspasta
Tis: Magdas
Ons: Noret kikärter (fast med kidneybönor ist).

Elina sa...

Undrar även om det är Jonte som skrivit tisdag och onsdag!

Jonna sa...

haha! vad underbart! din lista ger mig magsår... du har ju t.o.m listat helgen... fast det kan inte vi som aldrig vet hur helgen ser ut förrän samma dag så det är ingen idé... och JA, Jonte skrev tis + ons, han har jättevacker handstil! Och Elinas maträtter var väl ambitiösa dem med...

jonna sa...

Elina, damn you, Jonte har jättefin handstil (iaf när han anstränger sig litegranna, skriver mycket snyggare än mig) Malin, Norets kikärtor är en variant på Kikärtor från Marrackech som jag serverade på min 24-års dag bl.a, fr boken Kärlek Oliver och Timjan. Så, då har vi utrett det...

Ullvitrollet sa...

Vad kul att du gillade idén, hoppas att det kan ge lite inspiration. Även fast jag kanske inte jämnt har det själv!

Anonym sa...

men gud, ni skämtar hela högen! Ni är ju vrålambitiösa. Jag åt hos mamma o pappa igår. Idag funderar jag på att köpa pizza och vad jag ska äta resten av veckan står skrivet i stjärnorna.

/Tora

Mor sa...

Jag håller med Tora! Vad då mer eller mindre ambitiösa? Själv äter jag just nu fil och musli samt äggmacka till middag! Fast igår gjorde Rune rotmos och fläsklägg! Det är han det i ett nötskal!

andreas sa...

håller med elina kram