onsdag 28 oktober 2009

Bråte

Det bästa jag gjort i inredningsväg sedan vi flyttade in här är att sy i ett draperi till hyllan vid datorn. Bakom det döljer sig fula pärmar, papper, fotoalbum, kartonger, skrivare och annat skrot men tack vare draperiet slipper man se eländet.
På tal om oordning, att gå ner i vårt förråd är förenat med livfara. Och det menar jag på fullaste allvar. Allt är staplat på höjden för att få plats och i mitten av det långsmala rummet är det knappt framkomligt. Förut hade vi icke fastskruvade hyllor efter ena väggen, brädorna bågnade för att de var så tungt lastade och en gång när Mats kom ner i källaren hade allt vält och det såg ut som det varit jordbävning. Förra veckan när jag skulle ner och leta på mina vinterskor i kaoset sa jag till Mats att om jag inte kommit upp på ett tag fick han lov att komma ner och ta med sig hunden, så hon kunde agera sökhund och leta upp mig, död eller levande, under bråten. Det tog ett tag innan jag hittade skorna och vet ni vad? Mats kom ner! Han blev faktiskt orolig på riktigt. Så då förstår ni hur illa ställt det är med ordningen i vårt förråd. Allla draperier i världen skulle inte hjälpa där.

3 kommentarer:

Elina sa...

Haha! Alla era saker är gjorda för ett hus inte för en lägenhet. Sätt på dig hjälm nästa gång du går ner!

Anonym sa...

Åh, man blir galen på sånt där. Vill lägga sig på golvet och sprattla och skrika som ett barn. Leta efter saker bland påsar kan vara det värsta som finns. Typ.

/Tora

jonna sa...

haha! riktigt så illa är det inte i vårt. i elinas får man ju känsla av att befinna sig i en skräckfilm från 62.