måndag 5 oktober 2009

Tandis

Så går en helg och kommer aldrig åter... Min kamera glömde jag på Vincents ettårskalas men kika in på systers blogg.

Jag har via post fått kallelse till Folktandvården. Jag ser framför mig hur det i deras register står om mig: "Kallas via post. Vid personligt telefonsamtal har vederbörande alltid ett imponerande antal ursäkter och bortförklaringar." Det var så sist. Nu är det lika bra att gå. Som tur är har jag några veckor på mig att vara duktig med tandtråd, borstning och regelbundna måltider. Undrar om de ser att man panikagerat alldeles innan besöket. Marie, du som är tandhygienist, gör ni det?

3 kommentarer:

jonna sa...

haha jag känner verkligen igen det där... men vad spelar det för roll att man använder tandtråd och inte småäter, de är missnöjda ändå känns det som :(

Elina sa...

och vad ska du svara på frågan om du snusar?

Marie sa...

mmmmmmm vi ser sådant :-)