söndag 27 december 2009

Frosseri och lättja

Imorse var jag ute och skottade så svetten rann på ryggen för att hyresgästerna inte skulle behöva pulsa i väntan på plogbilen. Det var kul men jobbigt. Jag tog i så jag fes. När jag kom in och ramlade ihop i en blöt hög på hallmattan kom plogmannen.

Odin har premiäråkt sin julklappspulka idag. När vi skulle ut och Mats tog på sig sina täckbxor var han övertygad om att det var mina för de var så tighta i midjan. Han gav sig inte trots att jag intygade att det inte var mina. Det sammanfattar helgen ganska bra. Frosseri och lättja. Snart ska vi iväg på vårt tredje julfirande. På julafton var det hemma hos mamma och pappa, igår var det med släkten på pappas sida. Ikväll blir det med släkten på Mats sida. Om några dagar tror vi väl att vi råkat ta på oss Odins byxor.

2 kommentarer:

elina sa...

haha! juldagens fylla och gårdagens bakfylla fick mig att förlora det jag gått upp tror jag ;) men det tas igen snabbt! nu börjar magen strejka!

jonna sa...

du vet att inlägget heter frosseri och lätta? menar du smöret? :)