tisdag 8 december 2009

Pyssel och pynt

Det är en historisk dag. Vi har fått hem det första barnpysslet sen vi blev föräldrar. Idag på Kyrkis gjorde Odin sin allra första tomte (visserligen med ganska mycket assistans men ändå). Nu börjas det. Vårt hem kommer sakta men säkert att fyllas med huvudlösa tomtar, klistriga smällkarameller och kycklingar av flörtkulor. Härligt! Jag får rysningar av de inredningsfanatiker som fasar över det pynt barnen så stolta bär hem. Det ska stå på hederplats. Men jag kan behöva påminnas om det den dagen vi har kartongvis.

6 kommentarer:

Jonna sa...

som sagt, hedersplats !

Elina sa...

haha, den där lär han ju slängt ihop några minuter bara :) Själv har man instruerat andra hur man pysslar. Det är inte den lättaste kan jag säga. Tur att min klass har lätt för att greppa! Har även målat min "vätte" idag, så snart ska den få stå på hedersplats här hemma.

sofia sa...

oj vad kul var de sådant pyssel idag. i morgon ska gustaf till dagis om han inte helt plötsligt blir sämmre så på torsdag ska jag ta mig till kyrkis för sedan är de ju uppehåll väl?!

Mor sa...

Ja med tre syskon, alltså fyra barn i huset du växte upp i så är du då van vid smällkarameller, tomtar och annat. En del är dessutom kärt pynt än i dag! Kram!

andreas sa...

barnens pyssel är väl lika fint som lulu carters tavlor som hon målar själv?kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

så söt! jag älskar när malte kommer hem med pyssel och teckningar fråd dagis. han gjorde en himla fin ljusstake i lera som såg ut som en lussebulle förra året. tyvärr har den legat på vinden med alla andra julsaker och blivit degig och förstörd :(

gränsen går nog när folk har alla skolfoton på barnen uppe på väggen hihi man kan väll byta år för år ;)


Hoppas ni mår bra, var länge sen jag skrev!

Kram madde