lördag 12 december 2009

Spruta och smulor

Här råder lugnet efter stormen. Vi har precis haft fikakalas för åtta personer varav tre småbarn. Nu har alla gått och Odin sover. Kvar är en härlig röra av leksaker, bullpapper och smulor.
I förmiddags vaccinerade jag mig mot den nya influensan. Ett tag tänkte jag skippa det, men sen kom jag på att det vore katastrof om jag skulle bli borta från jobbet flera veckor nästa termin. Det finns ju ingen vikarie att sätta in på psykologikursen. Vad gör man inte för eleverna? När jag klev in i väntrummet var det första jag fick se en nyvaccinerad som svimmade, men jag hade ju lovat Odin att han skulle få se när mamma fick spruta så det var bara att kavla upp tröjärmen.

3 kommentarer:

Elina sa...

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om jag är den där som får feber och skitont. Suck, det vore apjobbigt!

Å andra sidan lär jag väl inte få nån spruta, jag kommer säkert komma för sent.

andreas sa...

svimma? snacka om känslig jag hade gustaf med mig som stöd det var skönt :) kram

Jonna sa...

som sagt, taskigt att vi bara drog utan att plocka undan efter "våra" små virvelvindar!