torsdag 10 december 2009

Trashank

Ni får ursäkta att jag inte hört av mig på ett tag men jag har varit på nobelfesten. Iklädd raggsockor, svartgråa mysbyxor och Mats långärmade t-shirt. På riktigt hade jag inte velat vara där om jag så fick betalt.
Jag är en urvriden trasa ikväll efter min första arbetsdag på evigheter. Jag hoppas jag lyckades dölja hur totalförvirrad jag kände mig. Två nya datasystem har de hunnit börja med under mina tre terminers mammaledighet. Annars kändes det bra. Jag var dock nära att bli hemma. När jag lite stressad kom ut på parkeringen imorse med unge, hund, barnvagn och två väskor stod det bara en blå folkvagns pick-up där. Mats hade glömt att jag skulle iväg och tagit fel bil. En kvart senare kom han hem med rätt bil och svansen mellan benen, tacksam att han har en flickvän utrustad med lång stubin.
Det har varit en lång dag och det är dags att stämpla ut. Imorgon ska jag och Odin träffa Tomten.

2 kommentarer:

andreas sa...

hahaha typiskt mats kram

Elina sa...

jag hade blivit nippertippa surkärring! tur att du hade möjlighet att vänta en kvart :)

du får berätta om tomtebesök sen!