tisdag 12 januari 2010

Kyla och klappar

Tisdagar är redan min favoritarbetsdag för då slutar jag till lunch. Det borde man göra jämt. Imorse när jag nästan var framme på jobbet upptäckte jag att en av bakdörrarna var öppen, varje gång jag svängde åkte den upp ca 2 decimeter. Den sabla kylan ställer till det. Tack och lov att kvicksilvret trevar sig uppåt igen.

Nu har jag köpt batterier till kameran och det ska vi fira genom en liten bildkavalkad. Eftersom pyret sover visar jag istället några av mina finfina julklappar.

En röd- och vitprickig box att gömma fula men ack så viktiga papper i.
En bok av nobelpristagaren.
En härlig sjal som svärmor stickat.
En klänning så skön att den ersätter mysbyxor.
Äntligen en ny musmatta!
En väggalmanacka med Beskows Tomtebobarn.
Muffinsformar till framtida bak.
En godisskål som just nu rymmer spritpralinerna från paradisasken som ingen vill ha.
Sötaste äggkopparna i stan.
Av detta kan man konstatera att jag gillar prickigt och har väldigt snäll familj.

5 kommentarer:

Elina sa...

Vad kul att få se massa kort :) Jag slutade vid 12 idag också, det är verkligen perfekt. Imorgon kommer mina klappar till Uppsala!

Elina sa...

Vad kul att få se massa kort :) Jag slutade vid 12 idag också, det är verkligen perfekt. Imorgon kommer mina klappar till Uppsala!

andreas sa...

åh jag vill ha pralinerna gärna med kaffe till kram

Jonna sa...

härligt! vi har också lite överblivet godis kvar i en burk, blir alltid så....

Anonym sa...

Du fick inga blöjor i julklapp då? Inte så snyggt men användbart ;)