torsdag 4 februari 2010

Fönsterfunderingar

Fasta eller löstagbara spröjs? Hur många vertikala och hur många horisontella? Sidohängt, karmfast eller vridbart? Höger- eller vänsterhängt? Vilket u-värde? Persienn eller inte persienn? Detta är frågor som vi grubblat över vid köksbordet den senaste tiden samtidigt som det mer och mer går upp för mig att vi bygger hus. Vi bygger faktiskt ett riktigt hus som vi kommer att kunna bo i! Inte en lekstuga, ett pepparkakshus, hönshus eller ett dockhus utan ett fullstort människohus! Det är inte klokt! Det är för bra för att vara sant. Jag vågar inte tro det förrän vi sovit vår första natt där, är vi fortfarande kvar i huset när vi vaknar så är det ingen dröm.

2 kommentarer:

Elina sa...

Åh, det kommer bli en uberfint hus! Jag ser fram emot att hänga där :D

jonna sa...

Det är verkligen så himla häftigt att ni bygger! Jag längtar också till att vara där, fika, sola, mysa, fira kalas och allt annat! (SOVA ÖVER! Du vet, när vi saknar annat boende i Leksand sen.. då kanske jag kan få ett gästrum hos er?)