onsdag 17 mars 2010

Ljusets återkomst

Mina vårkänslor visar sig genom att jag:

* Plockar in små videkissar som jag smeker med ett fånigt flin. Jag tvingar även Odin att känna på dem medan jag överentusiastiskt säger.
- Känn gubben vad lena! Det är VIDEKISSAR (artikulerar och talar långsamt). Känn vad mjuka!
Varpå han tar ner mig på jorden genom att äta upp en.
* Bakar en massa (och således även äter en massa)...
* ...så det är tur att jag äntligen börjat skita ner mina springskor.
* Jag planerar allt jag ska göra men skjuter upp själva görandet.
* Jag klär mig i ljusa färger och blommigt och förpassar alla svarta kläder längst i i garderobens mörka vrå.
Vilka uttryck tar sig era vårkänslor?

4 kommentarer:

jonna sa...

Vilket mysigt inlägg! Och härliga hallonkakor som jag smakade igår... jag försöker också klä mig mer vårigt, halsband etc.

Elina sa...

Åh kaffebröd! Var evigheter sedan... Missförstå mig rätt, jag har ätit andra sötsaker, men inte just kaffebröd. Kanske hinner jag baka i helgen! Om jag flyttade bak allt mörkt i min garderob skulle jag få gå naken.

Jag drömmer om en ny vårgarderob och letar efter en liten vas att ha den första tussilagon i!

Elina sa...

Och det var ett inlägg man blev glad av och som gav ännu mer vårpirr i magen! Du har det så fint med videkissar i gamla burkar och så... :) Det är bra att du försöker lära Odin vad man ska tycka om och inte!

andreas sa...

jag försöker oxå klä mig vårigare dvs skippa långkalsongerna kram