lördag 27 mars 2010

Påsk i stugan

Ris med harar och söta små bruna fjädrar. Trots att jag försöker förtränga det dyker samma ord upp gång på gång. Levandeplockat. Levandeplockat. Levandeplockat. Usch. Sudda bort.
Ett budgettips - sätt värmeljus i äggskal.
Jag minns förra året när farmor såg mina vita fjädrar och ironiskt sa: "Det var ju färgglatt". Härliga ärliga farmor. Hon hade naturligtvis rätt. Påskfjädrar ska för bövelen inte vara vita. De ska ha knalliga färger och inte se ut som...hönsfjädrar.
En tupp, höna eller kyckling hör påsken till.
Pärlhyacint.
Odins egentillverkade påskkort.
Kyrkispyssel anno 2009.

1 kommentar:

jonna sa...

ååååh så fint! jag önskar jag hade ett påskris med färggranna fjädrar. men det har jag inte. har aldrig direkt införskaffat påskpynt eftersom vi jämt är borta över påsk..