lördag 6 mars 2010

Smyckesfetischist

Jag har blivit kär. I ett halsband. (Design Lotta Djossou)

Behöver jag ännu ett halsband? Svaret är naturligtvis nej. Alla som känner mig vet att jag har krimskrams nog för resten av livet, men de vet också att jag använder smycken varje dag. Utan smycken känner jag mig bar, naken, rädd, exposed*. Och när man har fått pengar i julklapp så är det väl nästan oförskämt att lägga allt på mat?

*"Utan läppstift känner jag mig bar, naken, rädd, exposed" -Maria Montazami, Svenska hollywoodfruar

5 kommentarer:

jonna sa...

det Är absolut oförskämt. det är pengar att lägga på något man vill ha! så, go for it!

Elina sa...

köp det! jag har 500 i ett kuvert sedan jul, och det ska spenderas på kryssningen nästa helg :D det var ett jättevackert halband!

andreas sa...

klart du ska unna dig saker även om du inte behöver kram

andreas sa...

klart man ska unna sig saker ibland även om man inte behöver dem kram.

Frida sa...

Ett halsband för mycket behöver man alltid! Det där halsbandet var dessutom super fint. KÖP!