tisdag 13 april 2010

Ett hus blir till

Rom byggdes inte på en dag. Men vår nedervåning gjorde det...
Mats sken som en sol och inte undra på det. Plötsligt blev det tydligt även för alla andra vad han jobbat med alla kvällar och helger då han spikat väggblock och annat. Tack till Olle (och Sofie) som ställer upp på övertid.
Det börjar gå upp för mig att vi bygger ett hus nu och att vi ska bo i det, förhoppningsvis resten av våra liv. Ja kanske inte Odin då...
Mamma och Odin står i vardagsrummet.
Skrotnisse älskar redan att vara i huset.

7 kommentarer:

Elina sa...

UNDERBART! Det kommer bli så himla fint.

Odin är sin far upp i dagen på bilden!

Jonna sa...

Vad härligt att se! Det gjorde min dag! Tänkte också på att Odin var en Mats-junior på bilden...

Mor/svärmor/mormor sa...

Ja vilket jobb som ligger före denna dag!! Jättekul! Tur att man skall var barnvakt på måndag, då får man väl komma på taklagsfest? Kram.

andreas sa...

nice ,supernice ska åka dit och titta så fort jag hinner kramar

Jess sa...

Va mysigt det ser ut att bli!

Anonym sa...

Va fint det kommer bli malin!! å vilket jobb mats har gjort. jag gick förbi å tittade igår på min promenad, kunde inte hålla mej!! Kram/mia

Michaela sa...

Vilken dröm ni är på god väg att förverkliga. Inspirerande!