tisdag 20 april 2010

Fragment från barndomen

Igår kom jag på att det var 19 april och att jag glömt ännu en kompis födelsedag. Jag är hopplös. Det är en klen tröst att de glömmer mig ibland också. Då kom jag på att jag fick en årskalender av moster på 7-årsdagen. Precis vad jag behöver, och se, den stod i bokhyllan.
I den hade jag inte bara skrivit upp när mina vänner och släktingar fyller år utan lite annat smått och gott också. Som att "Lena permanenta sig" och att vi varit på kusin Daniels 14-årskalas. Där stod att av Jonna (som då var 4) fick han 2 snäckor och en vit sten.
M hjärta R = supersant. Senare har jag dock kryssat över det. Kanske var det när han gjorde slut med mig och blev ihop med Tess. Eller Katti.
Redan på den här tiden var jag en djurens väktare och en sann idealist: "utan en massa våld trivs alla bäst alla ska vara vänner", "bry dig inte om pengar se bara till att du får mat".

3 kommentarer:

Elina sa...

Ååååh hahaha! Vilken guldklimp! Det är så himla kul och fint att läsa sånt där. Kärlek!

Jonna sa...

Helt underbart och se att läsa! Underbart att jag gav Daniel sten och snäcka ;) M Hjärta R, ja jag säger då det... Sjugareminnen, barndomsminnen <3

Ps. Lena permanenta sig var ju nästan roligast av allt!

andreas sa...

sedär nu fick vi skratta åt ditt inlägg.kramar