onsdag 7 april 2010

Lata lediga dagar

En annan har ju påsklov. Lata lediga dagar. Hata mig inte. Sök lärarhögskolan. Men se upp - lagom tills ni är klara kan loven vara historia, iallafall om arbetsgivarsidan får råda.

Jag och Odin är i Leksboda och umgås med Elina, Andreas och Vincent. Vi har nyss varit till tomten, bjudit på solbullar och sett hur bygget framskrider. Nästa vecka ska de antagligen börja resa väggblocken. Svindlande tanke. Fantasin börjar ta form.

Nu ska jag äta ugnspannkaka.

4 kommentarer:

bitterfittan sa...

kul för er, kul för er...........

Frida sa...

Haha ja. Jag stryker allt utom underkläder! jäkligt drygt och tidskrävande (och en aning stenålders-aktigt) men jag kan helt enkelt inte lägga in skrynkliga kläder i garderoben eller bädda i skynkliga sängkläder i sängen. Det går inte :)

Elina sa...

Det har varit en fin dag! Kan inte bli annat med favoritkaffebrödet, familj och... ugnspannkaka! :)

Och jag gick språk, lite flummigare än allt annat!

andreas sa...

tack för en trevlig dag kram.