tisdag 4 maj 2010

Blompinne och bajslukt

Pappa berättade att ett av de första symtomen på hans bihåleinflammation var att han tyckte det luktade skit hela tiden, oavsett plats. Det var, visade det sig senare, varet i hans hålor som stank. Nu inbillar jag mig att det börja lukta i min näsa också. Jag ska hångla lite med Mats och se om han rynkar på näsan.
Dagens kyrkispyssel - en blompinne. Odin trädde på 3 pärlor och sen hade han tröttnat.

Förövrigt noterade vi vårens rekordtid imorse, 04.45. Det var med nöd och näppe jag tog mig ut till soffan.

4 kommentarer:

Elina sa...

Haha, det inbillade jag också mig i julas när jag var sjuk! Pappa hade sagt det till mig också.

Vilken härlig pinne! Imponerande att Odin fick på tre pärlor, det är ju pilligt sånt där.

Jonna sa...

Vilken underbar pinne!

Hör med Nettan, hon hade ju det nyss...

4.45 är mitt i natta, det är INTE morgon då, alls!

Mor sa...

Jag tycker att Odin kan göra en sån fin blompinne till mormor också! 4.45 låter onekligen som natt! Skall ni inte prova och låta honom sova i eget rum?

Kan hälsa från Åke för resten!

andreas sa...

väldigt fin pinne synd att man missa kyrkis idag kram