tisdag 18 maj 2010

Kolhydratköket

Om en GI-entusiast kom till vårt kök skulle den tro att den hamnat i helvetet. Här frossar vi dagligen i ris, pasta eller potatis och bröd. Men köpebröd är dyrt och även om formerna är många är smakerna snarlika. Så nu i slutet på månaden och pengarna har jag bestämt mig för att baka eget. Medan jag samlar mod att ta surdegssteget håller jag mig till enkla långpannebröd. Det här morotsbrödet med honung är en ny favorit. Extra plus för att att man kan lura i man och barn rårivna morötter. Idag var jag lat och rev grovt men river ni på minsta sidan så märker de inget. Jag lovar. Här hittar ni receptet.

3 kommentarer:

andreas sa...

men fy va fräckt jag ska berätta för odin imorgon, stackarn jag blir alldeles mållös kram

Jonna sa...

härligt, vad gott. vi åkt också nybakt, hembakt i kväll.

Elina sa...

Vi äter också hembakt så här i slutet på månaden. Och gör en stor form lasagne. Snåla snåla snåla. Men det är ju gott också förstås :) Tack för recepttips! Ska prova någon gång.