onsdag 19 maj 2010

Lerpromenad och finfika

Odin spanar efter "Nonna" tidigare i veckan.Vem sa att en promenad inte är motion? Om man går med barnvagn på en traktorväg över leriga åkrar är det definitivt en svettig och skumpig historia. Desto härligare sen att bli uppbjuden på fika hos sjuka systern i huset mittemot. Lite smolk i bägaren blir det dock då jag tänker på att de kanske inte är våra grannar från hösten. Jag ska ringa alla jobb Jonna söker och säga att hon är opålitlig och att alla dokument är förfalskade. Jag ska ringa alla skolor Jonathan söker och säga att han drar tillbaka sin ansökan. Ja, det ska jag. De vill nog ändå inte flytta innerst inne.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Nu fick jag en tår i ögat! Åh, ni är ju världens bästa grannar! Hur ska jag stå ut med att inte bo nära er??? Att inte kunna sticka över, hur ska Jonte kunna överleva utan att kunna föreslå "ska vi gå över till Odin en stund" och så bara gör vi det?

Elina sa...

Tyvärr verkar det inte fungera att ringa runt. Jag menar, vi kom ju in på våra skolor här och jag får väl anta att du ringde runt för att stoppa vår flytt också?! Inte? Nä okej. Jag hoppas i alla fall att Jonna och Jonte flyttar till Uppsala!

andreas sa...

ska vi dela upp telefonlistan? (som vi gjorde med elina å per) kram