tisdag 8 juni 2010

Fetafyllda färsbiffar

Jag sov middag en timme idag! Kände mig helt förlamad när jag vaknade men nu är jag pigg!

Här får ni recept på en god middag. Vi lyxade till det lite idag eftersom mamma åt här.

500 g fläskfärs
200 g smulad fetaost
1 riven gul lök
1 ägg
1/2 tsk salt
rejält med svartpeppar

Blanda allt och stek i panna eller ugn. Jag valde ugn för jag är så lat och vill stå så lite som möjligt vid spisen. Jag körde 225 grader i 30 minuter och det blev jättebra. Jag penslade biffarna med smält smör innan så de skulle få fin färg.

Servera med en sallad gjord på:

2 dl Bulgur
2 msk olivolja
1 msk citronsaft
100 g oliver
2 msk hackad persilja
1 strimlad rödlök

Koka bulgurn och blanda med det andra. Måtten är såklart ungefärliga, smaka dig fram.

Turkisk yoghurt är gott till.

3 kommentarer:

Elina sa...

Lät väldigt gott! Jag gillar biffar... Men äter det på tok för sällan!

mor sa...

Det VAR jättegott!!

andreas sa...

åh va gott det verka odins hatt är här btw.kramar