tisdag 1 juni 2010

Juni - stressig men underbar

Jag har stängt in mig här i datarummet. Vilket fult namn på ett rum. Jag vill så gärna kalla det något annat men det är att sminka över sanningen. Det är ju mest för datorns skull vi är här inne. När vi inte hämtar kläder. Men i huset ska vi inte ha något datarum. Sanna mina ord.
Mats får ta den sista halvtimmen med trött speedad Odin. Jag hör mest "aj aj" och "nej nej" där ute. Tänkte hålla gossebarnet vaken till 20.00 idag. Kanske sover han då till 05.30 i alla fall.
Jag har fått några nya fräknar idag. Dammsugit. Bakat. Tvättat näst sista fönstret. Fikat i gröngräset. Läst maxböcker till förbannelse.
Juni är en överhärlig månad. Mycket kul väntar. Bröllop. Kalas. Skolavslutning. Personalfest. Midsommar. Känner mig ständigt sötsugen och trött men lycklig och lätt.

3 kommentarer:

andreas sa...

håller med men allra mest härlig kramar

Jonna sa...

håller med, håller med! är det pga tröttheten man blir hungrigare alltså?

Elina sa...

Juni blir underbar från och med måndag kl 18.00. Snart läser jag Maxböcker medan du får läsa en ELLE. Bra deal va? <3