torsdag 17 juni 2010

Loppisabstinens

Idag ryckte det i loppisnerven så det fick jag lov att råda bot på. Jag började med att skicka ett gulligt sms till Mats. Det gäller att bädda för sina skrotsamlingar, så att säga, och se till att han är välvilligt inställd när han kommer hem och upptäcker fler nygamla saker som vi inte behöver och inte har plats för.

Jag köpte en dockvagga till Odin och den kommande att leka med. Det var väl inte världens snyggaste tingest och ska jag vara helt ärlig så...
...var det lika mycket sängkläderna som vaggan jag var ute efter. Det här snygga 70-talstyget kommer att liva upp vår tråkiga vagn. Jag köpte även en snygg 50-talsinspirerad rund plåtlampa för 50 spänn. Jag gillar den mer och mer för varje gång jag tittar på den.

2 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Härlig loppisfynd, själv är jag himla sugen på auktion! Undra om jag kommer orka gå på det i sommar?!

Usch vilken bilnota, själv hade jag planerat att köpa en fotpall till soffan för skönare amningsstunder....då kom bilskatten med posten istället! Suck!!

Jonna sa...

åh mysigt!