söndag 26 september 2010

Söndagsförmiddag

Frukostsmörgås med sista krusbärsmarmeladen efter farmor. Äter den utan att gråta men inte utan vemod. Får ta i lite mer än vanligt för att svälja. Saknaden sköljer över mig som en flodvåg ibland men jag tänker inte på henne varje dag längre.
Odin åt gröt som en annan Gunde Svan imorse. Knepet? En sked för mormor. En sked för farmor. Och så vidare. Undrar hur länge den leken är lika kul? En vecka?
Jag har varit och träffat några vänner. Det är skönt att få prata. Nu lägger jag mig på soffan, läser DN Söndag och hoppas få sova en blund.

4 kommentarer:

Elina sa...

Hoppas min smsterror inte förstörde din vila alltför mycket!

Sorgligt med marmeladen, men farmor finns ju alltid med oss ändå. Älskade lilla farmor <3

Jonna sa...

Jag saknar henne också ofta och mycket...har kvar en halv burk marmelad, förmår inte riktigt äta upp den. Jag tror den kanske blitt gammal också. Men vill inte slänga den heller.

andreas sa...

Ja här var det full fart hela dagen med åtta vildbasar iaf mellan 14-16 kramar

Anki sa...

Hej Malin! Tack för kommentar på bloggen, jag frågade förstås snällt först om jag fick visa upp den sovande pappan. Lägg märke till att han vidgar näsan också så att han inte ska snarka, han har nämligen en tendens att göra det i bland :-)Det är jättekul att läsa din blogg, du skriver så bra och jag tycker absolut att du ska skriva den där boken snart som du drömmer om! Ett stort GRATTIS till tvåan, så fantastiskt! Vi är också jättesugna på en till, får se vad som sker framöver. Kramar från Tjockholm!