måndag 11 oktober 2010

Min lilla kamin

Är det inte typiskt att gossebarnet ska få 40 graders feber och kräkas när Mats är borta? Odin fick helt oväntat och ganska oförklarligt en kraftig släng av feber inatt och spydde två gånger. Trots att han var het som en liten kamin och nyss hade spytt ner både mig, sig själv och halva sovrummet var han på strålande humör, skålade med vattenglaset, lekte och ville hoppa från ett bord. Tre timmar tog det innan han, med hjälp av alvedon, lyckades somna om. Idag har han varit kräk- och feberfri och vi har klättrat på väggarna här hemma. För säkerhets skull blir vi hemma en dag till men är han lika pigg imorgon går vi ut, för annars tappar vi förståndet.
Jag är tacksam att jag inte är ensamstående mamma jämt. När kvällen kommer är jag definitivt slut som artist.

3 kommentarer:

andreas sa...

åjejoj ja barn har en förmåga att vara pigga trots feber och kräk kramar

Elina sa...

Tänk om vi vuxna kunde få vara så pigga när vi är sjuka? Då skulle man inte ha något emot lite feber ibland ;)

Jonna sa...

Så himla typiskt... men otroligt att han var pigg ändå! Och idag blir det ju kakbak och promenad, förhoppningsvis!