torsdag 4 november 2010

Chark

Vi hade 55 kg nystyckad oxe på vårt köksbord igår. Smått absurd känsla för en som varit vegetarian i 11 år, men när jag nu äter kött så är det så här jag vill göra det - köpa närproducerat av en kompis. Djuren går ute året runt och får växa till sig långsamt för att sedan slaktas mindre än en halvtimmes resa bort. Det är dock en sak jag har lite svårt för - när Mats vill att jag ska suga luften ur påsen för att liksom vakuumpacka. Det blir som att inhalera rå köttlukt. Och det blir man inte hög på. Tro mig.

3 kommentarer:

KullaDownUnder sa...

Härligt med närproducerad mat!!
Mindre härligt med kött-luften! Får mig direkt att tänka på när jag som en del av sjuksköterskeutbildningen var med och disikerade grislungor (huva!) vi fick till uppgift att blåsa upp lungorna med en slang, men jag fick nått slags baksug i min slang och fick världens kallsup med "gris-luft" och annat mys! Ett minne för livet.... =)

slasn sa...

Om man ändå hade en frys...

Jonna sa...

TACK för att vi fick köpa! Nästa gång vill jag ha ännu mera!

Men det där med luften gjorde inte vi? Blir det dåligt nu?