måndag 1 november 2010

Barnkammaren

Odin har nu fått ett eget rum och jag och Mats har gjort om kontoret/allrummet till sovrum. Att inreda barnrum är superkul och behöver nästan inte kosta något alls om du frågar mig. Charmigast blir det med gamla saker och sånt man gjort själv. Det blir också en skön kontrast mot alla grälla fula plastleksaker som man inte slipper undan.

Odin i läs- och myssoffan. Den gamla byrån får agera både soffbord och förvaring åt den kommande bebisens kläder. Tumme-tavla som jag gjorde när jag väntade Odin. Ojojoj vad tid jag hade då...
En gammal resväska med utklädningskläder. Det kanske mest blir jag som nyttjar den, gammal teaterapa som jag är.
Odin verkar trivas i sitt nya rum, såväl dag som natt.
Pettsonvykort i ram på rad.
En liten pärla på ståltråd fixar man snabbt.
Tingeltangel.
Några små detaljer återstår men sen är jag nog nästan alldeles nöjd.

4 kommentarer:

mor/mormor sa...

Ååh vad mysigt han fått! Förstår att han är stolt!

Jonna sa...

Så himla fint! Du är ju så himla duktig. I morgon ska jag ringa JOTEX och be de sy upp en ny julgardin åt mig...

Vi känner oss lite delaktiga eftersom vi var med och flyttade! <3

Menar du att du gjort tummetavlan själv? Grymt gjort! Jag har alltid trott det var en köpt affisch...

Elina sa...

ÅH! Där skulle jag också kunna tänka mig att bo. Så himla mysigt ni gjort det åt er lilla älskling. Visa ert sovrum också!!

Anna sa...

Jättefint! Vi har lite kvar att göra med Elsas rum. Men det ser jag fram emot, för det äääär så kul :) Nu ska jag t ex göra ett "hänge" av små muminfigurer.

Elsa skulle btw älska Odins utklädningskläder!