fredag 12 november 2010

Funderingar från en trasmamma

I onsdags kväll var jag en liten våt fläck. Mats blev orolig men jag var bara så trött.
Vill vara världens bästa mamma till Odin och till det krävs lite mer ork än vad som finns. När han somnat är jag en trasa.
Hur kommer han reagera på att bli storebror? Jag är så rädd att han ska känna sig utanför och mindre älskad.
Jag kommer inte ha lika mycket tid till bara honom och han måste dela mig med en till. Kommer han förstå att jag älskar honom lika mycket och ännu mer för varje dag som går?


(Jag tackar Elina för de fina fotona som får mig att gråta varje gång jag ser dem.)

4 kommentarer:

Ullvitrollet sa...

Ja dom är ganska lika faktiskt.
Precis så där kände jag också och jag tycker att dom första två veckorna var ganska jobbiga.Jag hade superdåligt samvete för att jag inte hann med Isabelle så mycket som jag önskat.Men man får ta vara på dom små tillfällena som ges under den intensiva perioden, när man ska försöka lära känna den nya lilla bebisen. Sen tror jag att det beror mycket på hur syskonet är, Isabelle är ju väldigt energisk så det kanske är lättare om man har en som vill sitta still och mysa?!Nu tycker jag att det fungerar superbra att hinna med båda två.Kanske inte jätte uppmuntrande men så var det för oss.
Du ska se att det kommer gå utmärkt!
Kram

Lillasyster Slans sa...

Jag kan inte säga att jag förstår fullt ut(det kan nog ingen som inte har barn själv), kan bara föreställa mig hur tankarna snurrar (speciellt när man är trött). Men jag vet att du älskar Odin och det vet Odin också och han kommer alltid känna det. Ni får hjälpas åt du och Mats, för en stor omställning kommer det ju att bli för er alla. Ni kommer att fixa det! Även om orken och tiden inte alltid kommer att finnas, så finns alltid kärleken mellan er fyra och den är så stark att den övervinner allt. KRAMAR!

Anna sa...

Precis det där frågar jag mig varje dag. Känner ibland att jag inte räcker till och att min lilla, lilla Elsa ibland får vara så stor.
Men jag tror att det oftast går bra för min lilla storasyster.
Har bestämt nu att jag och Elsa ska ha en aktivitet bara vi en gång i veckan. Jag tror hon behöver det, o jag med ;)

Allt kommer gå bra, det tror ja´! :) Kramar

andreas sa...

klart det kommer gå bra kära syster kramar