tisdag 28 december 2010

Del 1

Nu har vi varit in till Förlossningen och vänt. Det började igår vid 17-tiden och inatt klockan halv två hade jag 5-10 minuter mellan värkarna och vi ringde efter Jonna och Jonthan som kom pulsande över gården med rufsiga hår och morgonrockar. Jag och Mats begav oss iväg, spända och förväntansfulla. Månen lyste vackert över det kalla gnistrande landskapet och jag kände mig lugn och lycklig. På förlossningsavdelningen blev vi väl mottagna. De klämde, registrerade och kände och konstaterade att jag var öppen 1 centimer. En ynka centimeter! Efter så många timmar! De föreslog att jag skulle sova och samla kraft. Jag fick en insomningstablett och en bricanyl som får sammandragningarna att stanna av och jag somnade faktiskt. Imorse var det lugnare än lugnast och vi fick åka hem igen sedan vi ätit frukost och de konstaterat att bebisen mår jättebra. Det kändes så klart lite snopet men samtidigt är det skönare att gå hemma och vänta. Nu har jag sovit gott bredvid Odin och värkarna börjar smyga sig på med förnyad kraft igen. Mamma hämtar Odin efter jobbet och min gissning är att det bär av ikväll eller inatt igen. Det är nästan lite för spännande det här... Tänk på mig.

12 kommentarer:

Elina sa...

Du är duktig som tar dig tid att blogga mitt upp i allt!

Jag tänker på er jämt just nu!

Sofie sa...

Oj vad spännande!!
Dom verkar vara lite sega tvåorna!
Lycka till!!
Kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Spännande! Hållar tummarna att lillen vill komma nu :)

Kram

Fia sa...

Ja jag har knappt kunna tänka på annat en dig/er i dag på jobbet!! och har även hållit min mamma uppdaterad. Hoppas nu att de kommer igång så ni får er efterlängtade bebis snart. Jag drömde i natt att de var en flicka och jag var så avundsjuk :) Kramar

Unknown sa...

Håller tummarna för er :)

Kusin Viktor sa...

Ojojoj! Mäkta spännande. Familjen Bodin Arrbo har tunat in via mobil hela julhelgen. "Kolla bloggen rå!" ropade Tora och kickan stup i kvarten. Nu har jag fortsatt att checka in på egen hand. Kul! Spännande!
Tips: föd innan året slagit elva, så kommer hon (har det på känn) alltid känna sig ett år yngre.
Kram!

Anonym sa...

Tänker på dej/er hela tiden!! Tror det blir en tjej jag! Lycka till! Många kramar//mia

Anonym sa...

Heja heja!
/Linda, Odd & Leo

KullaDownUnder sa...

Klart jag tänker på dig! Har gjort det i flera da'r nu!! ;) Det är ju så spännande!!
Tänk att snart har ni er lill(a/e) hos er!! Underbart!
Styrkekramar till er båda!

Jonna sa...

Ja vi sitter här och tittar på telefon i ett... hur ska vi kunna sova i natt? och jobba i morgon? detta är en plåga, och en längtan.

och klart vi ställer upp. det var faktiskt väldigt mysigt att få sova bredvid Odin! även om det inte blev så mkt sömn.

Anna sa...

Åh, det är jättespännande :) Lycka till!!! Kramar/Anna

F sa...

Jag hörde om lilla Alvar! Jätte grattis! =) Gud va roligt! Ser fram emot en förlossningsberättelse här framöver!
Många grattis kramar!