lördag 4 december 2010

En lördag passerar

Den här lördagen har varit nästintill perfekt. Jag och Odin gick upp 6.20. Åt frukost. Tittade på bompa. Låg i hans säng och läste böcker och myste. Sen tog vi på oss förklädena och bakade, med risk för att låta skrytsam, en sjuhelsikes god rulltårta med saffran. Vi väckte Mats och medan han åt frukost provsmakade vi.
Sen åkte jag ut på stan alldeles ensam, handlade, gjorde några ärenden och köpte två presenter till mig själv för ett presentkort jag fick när jag fyllde 28 ( det blev ett par örhängen och ett armband). Att shoppa utan att göra av med ett öre är fantastiskt kul.
Efter det var det dags att säga farväl till mitt alldeles för slitna hår och därav blev jag "korthårig".
När jag kom hem sov mina gossar och jag värmde mig lite sopprester och tog sen en tupplur jag med. På eftermiddagen fikade vi och tog sen en kylslagen men fin promenad. Snart väntar film, popcorn och julmust.

5 kommentarer:

elina sa...

Låter helt toppen! Sådana fina dagar behövs. Saknar er!

andreas sa...

inte tjuvstarta med julmusten kramar

mor sa...

Lägger du in receptet?

Jonna sa...

Åh vilken dag! Och vilken rulltårta! Den såg fantastisk ut. Är det choklad i?

Yvonne sa...

Underbar dag ni har haft. Och vilken underbar gris ni har på köksbordet. En riktig julgris. Jätte fin.