onsdag 1 december 2010

Oförberedd

Vid den här tiden när vi väntade Odin var läget annorlunda. Barnkammaren var inredd, sängen bäddad, vagnen likaså. Frysen laddad med kaffebröd och färdiglagad mat. Jag hade sytt sängkläder, ett överkast, en kudde och lite annat. Blöjor inköpta. Kläderna i prydliga högar. BB-väskan packad efter konstens alla regler. Jag var utvilad och tränad såväl fysiskt som mentalt. Nu har vi inte kommit längre än att jag skrivit en lista på vad vi ska göra. Men vi har bestämt namn. Det känns stort.

P.S. Namnen är lika hemliga som sist, det är ingen idé att ni försöker. D.S.

7 kommentarer:

Sofie sa...

För oss var det precis tvärom. Vi hade inte köpt ett enda klädesplagg när Isabelle kom, hade inte packat BB-väska. Det enda vi hade var säng,vagn och bilstol. Den här gången hade vi allt klart!Hur man än gör så kommer bebisen iallafall!!
Kram

andreas sa...

ni har ju precis en månad kvar att packa på ;)kramar

Elina sa...

Åh, jag är dödsnyfiken på namnet! Så spännande det här ska bli! Ni har ju i alla fall mer rutin den här gången, så det löser sig alldeles perfekt ska du se!

jonna sa...

Jag tror också det blir hur bra som helst, som Sofie säger så kommer ju bäbisen hursomhelst... och som Elina säger, nu har ni ju rutin! Men lite förberedda är kanske bra! Åh, vill veta namn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Lika oförberedda här, inte ens tittat på kläder vi har, och Leo kom ju på sommaren, man kanske skulle fixa nån overall eller så iaf! Hjälp. & vi har knappt pratat om namn..
/Linda

mormor sa...

Åh vad spännande! Namn! Då blir det liksom så verkligt, oj vad nyfiken jag blir!

Johanna sa...

Vi har inte heller förberett någonting. Inga namn, ingen packad väska (men vi har 3 v mer än er kvar), och ingen barnvagn köpt. Men jag har iallafall köpt nya kläder för babyn att åka hem från BB i. Men mycket finns ju redan sen förra gången. Kanske jag får möjlighet att fixa lite nu när jag fått gå hem på havandeskapspenning, om orken infinner sig. Ha det bra och lycka till med allt. Kanske vi ses till jul. Kram