torsdag 20 januari 2011

Frågan är vad som är poängen med att gå en promenad? Sjäva promenaden? Eller att kaffet smakar så mycket bättre när du kommer hem?

Idag begav jag mig ut på den första promenaden själv med båda pojkarna. En tur som vanligtvis tar 20 minuter tog nu cirka en timme. Odin ville så klart gå själv och satte sig varannan meter i en snödriva. Till slut fick jag lov att muta honom för att överhuvudtaget komma hem.
- Snälla Odin! Om du ställer dig på ståbrädan får du en chokladbit när du kommer hem!
Det funkade.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Bra kämpat! Hehe, du bloggbombar med tre inlägg på en halvtimme! Du vet att du kan tidsinställa dem om du vill sprida ut dem lite?

Slans sa...

Haha! Undra om det funkar när jag och Per är ute och går också... Alltså att jag är så envis att han till slut mutar mig med choklad!

Yvonne sa...

Alla knep är tillåtna som småbarnsmor.