lördag 1 januari 2011

Statusuppdatering

Jag har inte varit ute på flera dagar av rädsla för mjölkstockning (FIB Aktuellt skulle inte tveka en sekund att anställa mig). Jag vet av erfarenhet hur känsligt det är i början. Därför tar jag också på mig täckjackan innan jag öppnar frysen. Trots att jag bara är hemma sminkar jag mig. Jag ser ut som ett lik under spacklet, blek med mörka ringa under ögonen. Med lite smink känner jag mig piggare även om det är en illusion. Alvar sover mest hela dagarna och på nätterna vill han äta ofta. Inatt var det dessutom rena rama världskriget här utanför med alla fyrverkerier så sömn blev det inte mycket av. Odin har tagit storebroderskapet bra hittills. Han blir lite stressad när Alvar skriker (vilket sker väldigt sällan... än så länge) och vill också vara liten ibland, bli buren och ligga i Alvars vagn. Men han vill också klappa och pussa på "bebisen" eller "Alar" som han också kallar honom och han missar inte ett blöjbyte.
Odin provar sin nya Bobb.
Vagn/läslåda.
Och för er som väntar på förlossningsberättelsen - den kommer. Jag måste bara smälta den först. Och läka lite.

3 kommentarer:

elina sa...

Kul med en uppdatering om läget därhemma! Jobbigt med brösten förstås...

Jonna sa...

Ja, jobbigt... mycket känslotoppar på samma gång, både elände och fysiska trubbel och glädje och kärlek. Längtar efter er! Ni hämtar väl in FK fr.o.m. i morgon? =)

andreas sa...

tur man kan läsa här oxå för när vi ses hinner man ju knappt prata ;) kramar