söndag 10 april 2011

Lördag på vedbacken

Igår sågade vi ved hela dagen i strålande sol. Jag förstod rätt snabbt att bära barn inte är tillräckligt ur träningssynpunkt - när klockan närmade sig fyra var jag så färdig att jag skakade. Förövrigt gick det, tack vare god hjälp, galant. Mamma var barnvakt och servade med mat. Atleterna Jonna och Jonathan hjälpte till på vedbacken och fick sig därmed ett styrkepass alldeles gratis. Till eftermiddagskaffet gav Jonna, på uppmaning av mig, en lektion i hur man bäst stretchar efter ett vedsågarpass och Mats lyssnade en smula skeptiskt.

3 kommentarer:

Elina sa...

Även om jag säller brukar se fram emot en dag på vedbacken i förhand så är det alltid trevligt när man väl sätter igång! Mycket tack vare pauserna och känslan efteråt.

Jonna sa...

Hmmpf, jag tycker ingen lyssnade särskilt intresserat på mitt seriösa försök att stretch-instruera! Ja igår kväll var man väldigt nöjd... synd vi inte fick fler bilder från själva sågningen, det är ju ett kul minne.

Linda Gimle sa...

Har Odin klippt sig?! ser väldigt fränt ut!