tisdag 31 maj 2011

Perspektiv

Egentligen har jag inte rätt att klaga på någonting överhuvudtaget. Det finns alltid dem som har det värre. Mycket mycket värre. Jag är inte svårt sjuk. Ingen i min familj är det. Jag är inte arbetslös och behöver inte gå på bidrag. Jag är inte hemlös. Jag saknar ingen kroppsdel. Jag har inte ensam flytt till ett främmande land och mist hela min familj i hemlandet under grymma omständigheter. Jag är en bortskämd skitunge. Nu får det vara slutklagat på småsaker och därmed jämt.

4 kommentarer:

andreas sa...

låter bra det :) kramar

Elina sa...

Word!

Elina sa...

och med det menas att jag håller med (om du inte hänger med i ordsvängarna). Jag sportar svarta mjukisar förresten ;)

Frida sa...

Haha det kan jag tänka mig! Han är världens stoltaste morfar. Och Miranda är faktiskt jätte lik honom, det var det första Anders sa när hon kom ut :)
Och jag håller med dig, man har ingen rätt att klaga! Egentligen har man det oförskämt bra!