torsdag 25 augusti 2011

Brorsorna Bus

Det har gått bättre på dagis onsdag och torsdag men det känns rätt skört och tankar om förskolans vara eller icke vara mal ständigt. Odin har fått gå 9-12 idag och även imorgon för att försöka vända den dåliga trenden innan nästa vecka då nya inskolningar väntar och personalen inte kommer att kunna ge honom lika mycket uppmärksamhet. Det är förövrigt rätt mycket "vill inte" just nu. Tänderna är till exmepel i det närmaste omöjliga att få borsta. Förra veckan när vi var hos tandläkaren gapade han dock lydigt. Och det sista han sa till henne var:
- Jag vill ha choklad (han hade hört att vi pratade om godis).
- Ja, du är klar nu.
- Jag vill ha CHOKLAD!
- Nä du! Det får man INTE här. Det får man bara IBLAND vid EXTRA festliga tillfällen!
Alvar är lika okomplicerad som vanligt. Det enda kruxet är att han fortfarande är tämligen ointresserad av mat och att han envisas med att amma med 2-3 timmars mellanrum på nätterna. Efter snart 8 månader börjar jag nu bli väldigt sliten men har inte riktigt ork att ta tag i situationen. Nästa vecka ska vi till BHV och jag vet precis vad hon kommer säga (samma sak som hon sa upprepade gånger om Odin): "Han kommer fortsätta så länge du tillåter honom". Det må så vara men mitt i natten är man väldigt väldigt lättövertalad.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Vilka fina bilder på grabbarna! De är för härliga, trots mycket trots och nej nej från Odin och nattamat av Alvar :)

andreas sa...

ja på natten tar man gärna den lätta vägen :) kramar

Frida sa...

Å herregud, du måste vara jätte trött :( va jobbigt att han vill äta så mycket på nätterna. Men hur länge fortsatte Odin att äta på nätterna då? Det där är min fasa att Miranda inte ska vara intresserad av mat och bara vilja amma.
Men skönt i alla fall att det gått bättre på dagis för Odin! Kram!

Anna sa...

Väldigt fina bilder! Första tandläkarbesöket, de är så stora nu, våra små...