onsdag 17 augusti 2011

Inrutat

Efter att ha tagit dagen som den kommer under Mats semester är det rätt skönt att vara tillbaka i den mer inrutade vardagen. Faktum är att jag alltid har gillat rutiner och sen jag fick barn älskar jag dem. Rutiner gör livet så mycket enklare. Odin är på dagis måndagar, tisdagar och onsdagar mellan 9-14. Då umgås jag lite extra med Alvar, eventuellt lediga familjemedlemmar eller mina vänner, handlar, gör ärenden eller går en promenad. När vi hämtat Odin äter vi mellis/dricker eftermiddagskaffe. Mats är tjänstledig för att bygga klart huset nu och styr sina tider själv men vi äter middag klockan 17. Vid 19-20 sover barnen för natten och vi får lite kväll för oss själva. Ordning och reda. Ingen löning på fredag.

7 kommentarer:

Jonna sa...

Hihi, jag gillar det också... era rutiner, och min vardag. ;)

Elina sa...

Ja, jag gillar det också... Ingen surprise att någon av oss gör det tror jag? ;) Däremot är studentrutiner lite svåra att få till med tanke på att arbetsbelastingen varierar hela tiden...

Frida sa...

Håller med, rutiner är det bästa!

andreas sa...

ja tänk om man kunde ha det :) kramar

andreas sa...

ja tänk om man kunde ha det :) kramar

Sofie sa...

Nej men barnbidrag!

Anonym sa...

Oj, leo och ebbe somnar mycket senare.. vid 9! det blir aldrig någon tid tillsammans på kvällen. men igår kväll när ebbe somnat så var det en fransk film på TV´n!! jag tittar väldigt sällan på tv, men jag älskar fransk film. jag och min syster... =) hej hej, vi ses imorgon