måndag 30 januari 2012

Sunkmamman firar

Jag firar ett det är måndag med en lyxfika (tillika tröstäter för att jag just betalat 12 stycken räkningar med min arma föräldrapenning). Både jag och Mats har varit lite halvhängiga i helgen och hållt oss hemikring (okej, Mats gjorde en liten sväng till bygget på lördag förmiddag). Jag har haft mina noppiga mjukisar hela helgen. Finniga tinningar. Snorig. Osminkad. Tovig knut. Jag torkade till och med upp en vällingfläck med strumpan utan att blinka. Så sunkig har jag varit.

Den här veckan händer extra mycket kul. Vi ska träffa många fina personer. Lotta, Elsa och Folke i eftermiddag. Kyrkis imorgon. Syjunta på onsdag. Middag hos grannarna på onsdag. Och i slutet på veckan kommer både lillasyster Elina och Mats storasyster uppöver. Henne har vi inte träffat sen i oktober så det blir en kär återförening för alla inblandade! När jag tänker efter... det är faktiskt värt att fira med en Mums Mums till!

5 kommentarer:

Anonym sa...

"torka upp vällingfläck med strumpan" -hahaha! kul!

/Tora

JBH sa...

Det såg ut som en riktig "gofika" :) Men mig nämnde du inte ens din elaka människa! Fast jag ska bjuda på middag!

Elina sa...

SMASK! Det är skönt att vara lite sunkig ibland tycker jag, så länge man inte får oväntat besök i alla fall :)

mor sa...

Det bästa är när man får fräscha upp sig efter "sunket". ät en mums mums (eller två)till du. Det behöver du!

andreas sa...

ja det där känner man igen torka kräk med sina egna kläder haha kramar