fredag 10 februari 2012

Rövarråttan regerar

Eftersom maginfluensan härjar på dagis och vi hade så mycket annat skoj planerat fick Odin stanna hemma igår. Han trivs på dagis men han trivs minst lika bra hemma, speciellt när han får mata lillkusinen med nappflaska......och gå på kondis med mormor.Odin är väldigt inspirerad av boken" Den ruskiga rövarråttan" just nu. Helt på eget initiativ har han rotat fram ett knivbryne ur en kökslåda och tagit på sig hatten. Jag hjälpte honom med smink och slängkappa och nu har vi även gjort en ögonbindel. Vi får helt enkelt finna oss i att bli rånade vart vi går.Han lever sig in i rollen så till den milda grad. Han citerar boken: "Jag är rövarråttan jag! Och jag tar vad jag vill ha!" och inatt när han kröp upp i vår säng hade han svärdet med sig, hur sjutton han nu hittade på det i mörkret!? Nu ska jag, Alvar och rövarråttan äta gårdagens sopp- och pannkaksrester. Trevlig helg!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Men underbart! Vilka härliga bilder och härliga ungar :) Man blir helt glad! Hoppas att jag får träffa rövarråttan i verkligheten i helgen!

Anonym sa...

Instämmer med Jonna. Vad underbart!!

/Tora

Elina sa...

Världens sötaste... eller jag menar farligaste rövarråtta! Han är för härlig. Det där med svärdet mitt i natten påminner om när han vaknade i Leksboda och tog på sig slalomglasögonen :)

andreas sa...

fy va otäckt ;) kramar

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vilken härligt söt rövarråtta! Köpstoppet går fin fint (även om suget är kvar)
Skulle det passa er att ses någon dag nästa vecka kanske? Tror jag kan alla dagar..

Kram

Och just ja bra beskrivning på pom pomsen finns här:

http://tantjohanna.elleinterior.se/pom-pom/