måndag 6 februari 2012

Säga vad man vill men långtråkigt har vi inte

Förra veckan var mer än vanligt galen. Jag hade fullt bestyr med besök, bihålor och bröst. Min långvariga förkylning började traska upp i bihålorna och hade jag inte haft barnen hade jag nog legat nerbäddad och tyckt synd om mig själv. Efter att ha knaprat Sinova Forte mot bihåleinflammation kunde jag inte amma så jag besämde mig för att sluta helt. Mina bröst protesterade dock vilt så istället för ömmande bihålor fick jag ömmande bröst.

Sen fick Odin en liten släng av magsjuka mitt upp i alltihop också. Trots detta har vi haft det rikigt bra. Tack vare kraftig överkonsumtion av nässpray och alvedon har vi kunnat fullfölja alla planer. I onsdags kväll fick vi lyxig middag hos syrran. På torsdagen var jag och barnen hos svärmor hela dagen och medan andra tog hand om barnen kunde jag gå och lägga mig. På fredag var Elina här och jag började känna mig lite piggare. På lördagen till svärmor igen och igår hos mamma och pappa. Jag har nästan inte lagat mat på en vecka! Underbart.

Vi firade Mats systers pojkvän, Carl, på lördag förmiddag. Bredvid honom sitter hans mamma - goaste May-Lise. Några sekunder efter att jag tog det här kortet la Odin en spya mitt i födelsedagsfikat, ett par decimeter från prinsesstårtan. Som tur var blev det ingen mer, han drack bara välling men var förvånansvärt pigg och lekte hela dagen. Kanske var jag lite väl uppklädd för en lunch men om man betänker min historia så förstår man nog att jag behövde snitsa till mig lite.Mamma och pappa har oftast huset fullt på helgerna men har man skaffat fyra barn så får man stå sitt kast. Ingen lagar älgfärsbiffar som pappa.

3 kommentarer:

Elina sa...

Du var så snygg i söndags! Helt rätt att klä upp sig när tillfälle bjuds. Du fick däremot mig att känna mig som en slashas... :)

Jonna sa...

Skitsnygg i söndags! Känner igen klänningen men den sitter bättre på dig än mig... du har större bröst! Härligt och välunt att bli bjuden på mat hela veckan.

andreas sa...

nej inte har man tid att ha det inte kramar