måndag 13 februari 2012

Läget är under kontroll och pottan på bordet, som farmor skulle ha sagt.

Igår kväll när jag skulle byta om till sovkläderna upptäckte jag att jag redan hade dem på! Jag hade dragit på mig mjukisarna och en tröja över pyjamasen någon gång i femsnåret på morgonen och sedan glömt att byta om. Inte ens behå! Så kan det bli en turbulent morgon som igår. Odin ramlade och slog sig och blödde från läppen. Alvar ramlade och slog sig och blödde näsblod. Mats och Odin skulle gå och köpa semlor men den envisa treåringen vägrade gå ut. Damm, stök, disk och grejer överallt och jag fick lite panik ett tag. Men efter lunch kom vi äntligen ut och solen kan verkligen göra underverk med en människa på tunn is.

Alvar trivs finfint i pulkan. I lördags hängde vi med Jonna, Jonathan, Fia och kusinerna hemma hos deras mormor och morfar. Vi åkte pulka, grillade korv och hade väldans trevligt. En vecka fick gullungarna vara helt friska. Nu är det niagarafall av snor under näsorna igen och Odin är hemma från dagis. Barnen busar och hostar ikapp och jag springer efter och städar och snyter. Så ser dagens upplägg ut. Och när man tror att man inte orkar något mer - så orkar man lite till.

3 kommentarer:

slans sa...

Du glömde nämna det där goda du drack för första gången på två år! :)

Men suck, vilken snorfest. Kanske är bäst att jag stannar i Uppsala!

Jonna sa...

Vad trist... och jag vet faktiskt inte om jag törs umgås med er nu! Det känns sorgligt och hemskt, men om ni är sjuka? Jag vet inte... åååh, våndan!

Kul med bilder och komiskt med kläderna!

Och vi-vet-vad närmar sig med stormsteg, då kanske du orkar mer än du "borde". Kanske läge att lämna bort barnen och sova typ 11 h en natt för att orka med slutspurten?

Jonna sa...

underbar farmor-citat också!